طراحی سیستم تهویه موتورخانه کشتی

دو روش طراحی برای موتورخانه موجود است.در روش اول که بصورت سنتی استفاده می شود تنها از یک عدد اگزاست فن و یک عدد فن تغذیه ( ساپلای فن ) برای خروج و ورود هوا استفاده می شود.این دو فن نه تنها هوای لازم برای احتراق را تامین می نماید بلکه مسئولیت کاهش دمای موتورخانه را نیز برعهده دارند.در این روش دبی فن ها بسایر زیاد می شود تنطیم دما دقیق نیست و تنظیم رطوبت نیز غیر ممکن است.در روش دیگر که نوین تر است علاوه بر دو فن بالا یک دستگاه تهویه مطبوع مانند دستگاه پکیج یونیت نیز استفاده می شود.در این روش دبی اگزاست فن و فن تغذیه به مراتب کمتر می شود زیرا فن ها تنها مسئولیت تامین هوای مورد نیاز برای احتراق را داشته و عملیات خنک کاری بر عهده دستگاه پکیج یونیت است.در این روش تنظیم دما و رطوبت بسیار دقیق صورت می گیرد ولی هزینه بالاتر و طراحی پیچیده تری دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *